Elif Uras: “Farklı kültürel ‘kaynak’lardan besleniyor ve onları melezleştiriyorum”

Elif Uras’ın, Galerist öncülüğünde ve Kale Grubu desteğiyle gerçekleştirdiği mekana özgü yerleştirmesi Kaynak ile aynı mekanda sunulan ilk monografisinin belgelediği sanatsal üretimine odaklanan söyleşiye sanatseverler büyük ilgi gösterdi.

Elif Uras: “Farklı kültürel ‘kaynak’lardan besleniyor ve onları melezleştiriyorum”

Elif Uras’ın, Galerist öncülüğünde ve Kale Grubu desteğiyle gerçekleştirdiği mekana özgü yerleştirmesi Kaynak ile aynı mekanda sunulan ilk monografisinin belgelediği sanatsal üretimine odaklanan söyleşiye sanatseverler büyük ilgi gösterdi.

Tülay ŞUBATLI
Tülay ŞUBATLI
04 Aralık 2018 Salı 11:05
Elif Uras: “Farklı kültürel ‘kaynak’lardan  besleniyor ve onları melezleştiriyorum”
banner62


 

Galata Rum Okulu’nda gerçekleştirilen söyleşide, Elif Uras ve küratör L. İpek Ulusoy Akgül; sanatçının güncel çalışmalarını besleyen çeşitli kültürel referanslar üzerinden, miras, çoğulluk ve melezlik gibi kavramları ele aldı. Uras ve Akgül, aynı zamanda dünya çapında belli başlı noktalarda dağıtılacak monografinin ve sanatçının yeni yerleştirmesinin yer aldığı tarihi mekanı ve işlerin araştırma sürecini paylaştı.

New York ve İstanbul’da sürdürdüğü çalışmalarında farklı tarihsel ve kültürel izlerden beslenen Elif Uras, uzun süredir uğraştığı seramik malzemeyi resimle ilişkilendirirken farklı gelenekleri harmanladığını ve yeni bir dil araştırırken onları dönüştürdüğünü söyledi. Elif Uras, bu süreci şöyle anlattı: “Mozaik çinilerden oluşan bir duvar, çeşme işlevi gören seramik tanrıça heykeli ve yine aynı malzemeden üretilmiş çerçevelere yerleştirdiğim desenlerden meydana gelen Kaynak’ı, seramikle olan mekansal denemelerin bir uzantısı olarak görüyorum. Örneğin yaklaşık 2 bin 500 mozaik parçayı bir araya getiren paneli, Çinili Köşk’ün dış cephesinden yola çıkıyor. İznik seramik geleneği, modern resim, antik Çin ve Yunan heykelleri gibi farklı kültürel referans ve ‘kaynak’lardan besleniyorum. Aynı zamanda onları harmanlıyor, bunu yaparken yeni bir dil araştırıyorum. Kaynak ismi, yakından incelediğim diğer sanatsal üretimlere işaret ederken, yeni işlerimde seramikle ilişkilenen su ve ışık gibi doğal kaynakları da akla getiriyor.”

İlk monografisi dünyanın farklı noktalarına ulaşacak

Kale Grubu'nun 2018 yılı için tasarladığı seramik sanatını destekleme projesi kapsamında, Uras'ın aynı mekanda sunulan ve editörlüğünü L. İpek Ulusoy Akgül'ün üstlendiği ilk monografisi, Ahu Antmen, Kathy Battista, Amy Smith-Stewart ve Merve Ünsal gibi uluslararası üne sahip yazarların makalelerini bir araya getiriyor. Kitapta, sanatçının pratiğinin feminist temelleri, seramik çalışmalarında geleneksel tekniklerin kullanımı, özgün desen ve resimleriyle seramik işleri arasındaki ilişki değerlendiriliyor. Editörün sanatçıyla yakın zamanda gerçekleştirdiği söyleşinin de yer alacağı monografisiyle, Uras'ın son dönem sanatsal üretimi belgeleniyor. Galerist Yayınevi tarafından Türkçe ve İngilizce olarak yayınlanacak kitabın dağıtımı, Türkiye’yle beraber Revolver Yayınevi’nin de işbirliği ile dünyanın farklı noktalarında yapılacak.

ELİF URAS KİMDİR?

Elif Uras sanatsal çalışmalarını New York ve İstanbul’da sürdürmektedir. Solo sergileri arasında, Déjà Vu (The Box, Pippy Houldsworth Gallery, Londra, 2017); Hayal Meyal (Galerist, İstanbul, 2016); Nicaea (Aldrich Güncel Sanat Müzesi, Connecticut, 2015); Panorama Pasajı (Galerist, İstanbul, 2008); Drawing Disconnect (Kirkhoff, Kopenhag, 2008); The Occidentalist (Smith-Stewart, New York, 2007); Industry (GAVLAK, West Palm Beach, 2006); Private Collection (Kenny Schachter/ROVE, New York, 2004) ve Ne İstersen (Galerist, İstanbul, 2004) sayılabilir. Uras’ın eserleri, MoMA PS1, Salon 94, 9. Şangay Bienali, Proje 4L/Elgiz Güncel Sanat Müzesi ve Pera Müzesi’nde sergilenmiştir ve Metropolitan Sanat Müzesi, Ringier Koleksiyonu, Zürih ve Collezione Maramotti, Reggio Emilia gibi koleksiyonlarda yer almaktadır. Uras, Brown Üniversitesi’nde iktisat ve uluslararası ilişkiler, Columbia Üniversitesi’nde hukuk eğitimi almıştır. School of Visual Arts’taki sanat eğitiminin ardından 2003’te Columbia Üniversitesi sanat yüksek lisansını tamamlamıştır.

İPEK ULUSOY AKGÜL KİMDİR?

L. İpek Ulusoy Akgül İstanbul’da bağımsız editör, küratör ve yazar olarak çalışmaktadır. 2014-16 yılları arasında ArteEast Quarterly’nin yönetici editörlüğünü yapan Ulusoy Akgül, yakın zamanda SALT’ın İngilizce yayınlarına editör olarak destek verdi (2017-18). Küratöryel projeleri arasında Reading Room (Mathaf, Doha, 2015), Proposals on Monumentality (Green Art Gallery, Dubai, 2014), A.i.R Dubai Open Studios (Dubai, 2014) ve Borusan Contemporary’de çeşitli yeni medya sergilerinin yanı sıra asistan küratörlüğünü yaptığı Brigitte Kowanz: Cut a Long Story Short (2012-13) sayılabilir. Birçok sergi kataloğu ve sanatçı kitabının yanı sıra, Artforum.com, Ibraaz, ArtAsiaPacific, m-est.org gibi yayınlara katkıda bulunmuştur. Kültürel Çalışmalar Lisans derecesini Sabancı Üniversitesi’nden alan Ulusoy Akgül, Boğaziçi Üniversitesi’nde Tarih yüksek lisans derslerini tamamlamıştır. Müze Çalışmaları yüksek lisansını, Fulbright Bursu’yla girdiği NYU’dan almıştır.

‘Kaynak’ta sergilenen eserler

Kaynak, 2018. Sırlı seramik, titanyum PVCkaplama, MDF, boardex, pompa, su, 117 x 101 x 151 cm.

Yıldız, 2018. Sırlı seramik, titanyum PVC kaplama, 330 x 320 cm.

Hediye, 2018. Kağıt üzeri guaş boya, sırlı seramik ve titanyum PVC kaplı sanatçı çerçevesi, 45,5 x 53,5 cm.

Vaat, 2018. Kağıt üzeri guaş boya, sırlı seramik ve titanyum PVC kaplı sanatçı çerçevesi, 45,5 x 53,5 cm.

Son Güncelleme: 04.12.2018 11:12
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.