İş kadını Simay Dinç'in yapımcısı olduğu Recontact:İstanbul'u 150 ülkede 60 milyon kişi oynuyor

İş kadını Simay Dinç'in yapımcılığını yaptığı ve aynı zamanda İstanbul'un tanıtılmasına da katkı sağlayan "Recontact: İstanbul" adlı mobil oyun 150 ülkede oynanıyor.

İş kadını Simay Dinç'in yapımcısı olduğu Recontact:İstanbul'u 150 ülkede 60 milyon kişi oynuyor

İş kadını Simay Dinç'in yapımcılığını yaptığı ve aynı zamanda İstanbul'un tanıtılmasına da katkı sağlayan "Recontact: İstanbul" adlı mobil oyun 150 ülkede oynanıyor.

Tülay ŞUBATLI
Tülay ŞUBATLI
29 Eylül 2017 Cuma 14:00
İş kadını Simay Dinç'in yapımcısı olduğu Recontact:İstanbul'u 150 ülkede 60 milyon kişi oynuyor
banner62

Simay Dinç, sıra dışı bir iş kadını, sıradışı bir kadın girişimci..

İşletme eğitiminin ardından 10 yıl boyunca Amerika'dan Asyay'İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesinden 2005 yılında mezun oldu. Girişimcilik ruhuyla 10 yıl süresince Amerika’dan Asya’ya farklı coğrafyalarda hayallerinin peşinden koşan Simay Dinç, Türkiye’nin ilk yaratıcı girişimcilik köyü Yeniçarohori projesinin yanı sıra Türkiye’nin ilk Oyun Yapımcıları ve Geliştiricileri Derneği OYUNDER’in yönetim kurulu üyesi.

Women in Games Türkiye'nin kurucusu olan Dinç, Kıraarthane Games’in Kurucu Ortağı, MIAD (Malatyalı İş Adamları Derneği) Yatırım ve Inovasyon Komisyonu Başkanlığını,  Arya Women’s Investment Platform’un Medya liderliğini yapıyor. 

ÇOCUKLUK HAYALİMDİ

Apple tarafından 2015 yılı Türkiye’den en iyi mobil oyun seçilen Recontact: İstanbul’un yapımcısı olan Simay Dinç, girişimcilik hikayesini anlattı.

"Çocukluğumdan beri oyun dünyasına ilgim büyüktü. Teknoloji ve yeni medya sanatının yaratıcı bir formu olan oyun endüstrisinde yer almayı çok istiyordum. Üniversite yıllarımdan bu yana teknoloji ve sanata ilgi duydum. Kendimi keşfetmek, dünyayı tanımak ve hayallerimi gerçekleştirmek için yurt içinde aldığın eğitimin yanı sıra Amerika, İngiltere, Almanya, İspanya, Japonya ve Avustralya'nın da aralarında bulunduğu 30'u aşkın ülkede ilgi alanlarıma ilişkin araştırmalar yapıp, eğitimler aldım. Yurt dışına her gittiğimde sıfırdan başladım. Kendi paramı hep kendim kazandım. Bu da bana inanılmaz bir öz güven kazandırdı. Hiçbir ülkede işsiz kalmam. Sıfırdan başlayıp o ülkede iş bulabilir, iş kurabilirim." 

JAPONYACA BİLE ÖĞRENDİ

Dört yıl önce oyun endüstrisindeki gelişmeleri yakından takip edebilmek için Japonya'ya  giden iş kadını Simay Dinç, 3 haftada toplam 14 teknoloji fuarını gezip, fuarlardaki oyunlar ve teknolojiler hakkında detaylı bilgi almak için Japonca bile öğrenmiş. Ve orada oyun salonlarında gencinden yaşlısına kadar herkesin oyun oynadığını fark etmesi önünde yeni bir pencere açıyor ve girişimciliğe adım atıyor.

KORELİLERİN OYUN İÇİNDE OYUNU

"Çocukluğumdan beri oyun dünyasına ilgim büyüktü. Teknoloji ve yeni medya sanatının yaratıcı bir formu olan oyun endüstrisinde yer almayı çok istiyordum. İlk oyunumun senaryosunu yazdım, karakterlerini tasarladım, Türkiye'de oyun endüstrisini tanımadığım için oyunumla ilgili Kore'deki bir oyun şirketiyle uzun bir süre yazıştık. Ortaya çok güzel bir oyun çıkmıştı. Bir ara şirketten maillerime cevap gelmemeye başladı. Daha sonra Kore'ye fuara giden arkadaşlarımdan kendi geliştirdiğim oyunun satışta olduğunu öğrendim. Hukuki süreç başlatacaktım ancak davanın çok uzun sürmesi ve maddi zorluğundan dolayı enerjimi yeni bir oyun geliştirmeye karar verdim. "

İSTANBUL TANITILIYOR

Yaşadığı olumsuz olay Simay Dinç'i daha da motive edince, çok daha başarılı bir oyunu çıkarmasına neden olur. Yönetmenliğini ve tasarımını Eray Dinç'in, geliştiriliciliğini ise Can Aksoy'un yaptığı "Recontact:İstanbul" adlı mobil oyun böylece ortaya çıkmış,

"Kardeşimin uzmanlık alanı film endüstrisi ile oyun endüstrisini bir araya getiren 'Recontact: İstanbul'u geliştirdik. İlk defa bir mobil oyunda video sanatını kullandık. Oyun, İstanbul'un ilgi çeken Eminönü, Taksim, Galata, Ortaköy, Beyoğlu, Sultanahmet ve Haliç gibi semtlerinde geçiyor. Oyunda, İstanbul sokaklarında özel çekilmiş güvenlik kamerası görüntüleri eşliğinde, eşkali verilen şüphelilerin tespit edilmesi hedefleniyor. Polisiye ve bulmaca odaklı oyunda 10 farklı seviyeden oluşuyor ve oyunda kalabalıklar içinde zorlaşan şartlara karşı mücadele ediliyor."

22 MİLYON ÇİNLİ OYNUYOR

Kısa sürede büyük başarı yakalayan oyunun Çince, İngilizce, Almanca, İspanyolca, Japonca, Arapça, İtalyanca, Rusça, Korece ve Fransızca versiyonlarını çıkarılan oyun bugün 150'yi aşkın ülkede 60 milyondan fazla kişi tarafından oynanıyor. Recontact:İstanbul'a en fazla ilgi 22 milyon oyuncuyla Çin'den geliyor. Rusya'dan 12 milyon, Endonezya'dan ise 4 milyon kişi bu oyunu oynuyor.

APPLE'IN EN İYİLERİ ARASINDA

Simay Dinç'in video sanatıyla mobil oyunu entegre ederek bir ilki gerçekleştirmesi ve bu kadar çok kullanıcıya ulaşması dünyanın da ilgisi çekti. Apple, geçen yıl 153 ülkedeki en iyiler arasında Recontact:İstanbul'u da gösterdi. Oyun, bu yıl ise 4 ülkeden 100'ü aşkın projenin yarıştığı Los Angeles New Media Film Festivali'nden ödülle döndü.

AYVALIK VERSİYONU İLE 100 MİLYON OYUNCU

Oyunun yeni versiyonunu kasım ayında tanıtacaklarını anlatan Dinç, "Recontact: İstanbul'un yeni versiyonu dünyanın ilk sinematografik oyunu olarak piyasaya çıkacak. Hedefimiz ise bu versiyonda dünya genelinde 100 milyonu aşkın kullanıcıya ulaşmak. Oyunumuzun çıkış tarihi ise Ayvalık'ta zeytin hasat döneminde olacak. Yeni oyunu çıkarmak için bir ekip köyden, bir ekip İstanbul'dan çalıştı." dedi.

İş kadını Simay Dinç, oyundan kazandıklarını ise topluma fayda için harcıyor ve önemli bir sosyal girişimcilik projesine imza atıyor. Balıkesir'in Ayvalık ilçesinde Yeniçarohori olarak anılan Küçükköy'ün bilim ve sanat köyü olması için 3,5 yıldır çalışan Dinç, Yeniçarohori'nin 1462 yılında Fatih Sultan Mehmet'in Midilli'nin kontrolünü sağlamak için 300 yeniçeriyi o bölgeye göndermesiyle kurulduğunu belirterek, köyü bilim ve sanatla tekrardan canlandırmak istiyor. 

KÖY'E DİJİTAL KIRAATHANE KURDU

"Köy, 1980 sonrasında daha iyi yaşam koşulları için terk edilmiş. Köyde kalan ve yaşayanlar tarafından hep destek gördük. Bilim insanlarını, sanatçıları köye davet ettik. Köyün meydanında tarihi bir kıraathaneyi içine sanatı (art) ekleyerek "Kıraarthane"ye yani bir dijital sanat merkezine dönüştürdük. Amacımız köy çocuklarını dijital dünyayla tanıştırmak. Yaratıcı endüstride çalışanlar köyümüze gelsin, 'Kıraarthane'de ya da köyümüzde çalışsın istedik. Bu sene 'Kıraarthane'de köy çocuklarına ücretsiz dijital sanat eğitimler vermeye başladık. Oyunlaştırma semineri düzenledik. Köy çocuklarının ilgisi inanılmaz. Gelecek dönem kodlama, yazılım, robotik teknolojileri eğitimleri vereceğiz. Kıraarthane dijital sanat merkezinin yanında köyümüzde 16 sanat galerisi de var. Köy çocukları farklı sanat disiplinleriyle tanışıyor. Hangisine ilgisi varsa o galeride ücretsiz eğitimler alıyor. Köy kadınlarımız el emeklerini sergileyip yetiştirdikleri ürünleri satarak ev ekonomisine katkıda bulunuyor. En büyük hayalim köy çocuklarıyla dijital mahsuller üretip hasadı dünyayla paylaşmak."

İş kadını Simay Dinç

KENDİ İŞİNİ KURMAK İSTEYEN KADINLARA İŞ FİKRİ

"Girişimcilik bir sanat. Girişimcilikte dirençli olma, vazgeçmeme, dayanıklı olma var." diyen Simay Dinç, girişimci olmak isteyen kadınlara şu tavsiyelerde bulunuyor; "Girişimcinin amacı kısa zamanda zengin olmak değil bir soruna, bir probleme yaratıcı bir çözüm bulmak, kaynak yaratmak, bulduğun çözümü milyonlarca kişiye ulaştırmak. Kendini her alanda geliştirmen lazım. Sorunu göreceksin, çözümü oluşturacaksın, ürünü/hizmeti üreteceksin, pazarlayacaksın, network oluşturacaksın, ağına yatırım yapacaksın. Bir nevi İsviçre çakısı gibi olacaksın ki önüne her zaman engel çıkacak ve sen farklı yeteneklerinle bunların üstesinden geleceksin. İşinin çaycısı da patronu da sen olacaksın. Parayı ise bir amaç olarak değil araç olarak göreceksin yoksa hep kaybedersin. Para kazanırsan da kazandığını tekrar paylaşacaksın ki büyüyesin, dünya çapında işler yapabilesin.Yaptığın iş genlerine işleyecek, 7 gün 24 saat seninle olacak."

Son Güncelleme: 30.09.2017 02:00
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.